Tv NU Film I dag Sport I dag Top Tv Digital TV Hd TV

Dansk sportsjournalist fyret for fuphistorier!

17:47 - 04. dec 2015

Dansk sportsjournalist fyret for fuphistorier! sport

Dansk sportsjournalist fyret for fuphistorier! sport
Qureshi ses her med Aab's Thomas Enevoldsen.

Michael Qureshi er fortid på Ekstra Bladet efter opdigtede kilder.

Ekstra Bladet har bortvist sportsjournalist Michael Qureshi med øjeblikkelig virkning. Det sker efter, at det er kommet frem, at han flere gange har benyttet sig af opdigtede navne på kilder i sine historier.

“Baggrunden er, at vi nu er blevet bekendt med, at Michael Qureshi før sin ansættelse på Ekstra Bladet har benyttet sig af urigtige navne på kilder, der har optrådt i hans historier. En uacceptabel arbejdsmetode, og havde Ekstra Bladet været vidende om den metode, så havde Michael Qureshi ikke fået ansættelse på Ekstra Bladet for et år siden,” skriver Ekstra Bladet i en pressemeddelelse i dag.   

Avisen vil nu igangsættte en intern undersøgelse af alle journalistens artikler.

Qureshi har tidligere været involveret i en yderst uheldig historie, hvor Ekstra Bladet bragte et interview med fodboldspilleren Gonzalo Higuain. Den danske sportsjournalist stod bag artiklen i samarbejde med en italiensk kollega.

Higuains klub Napoli benægtede dog, at interviewet nogensinde havde fundet sted, ligesom det ikke var muligt for andre medier at opspore den italienske journalist.

Efter den historie begyndte TV3 Sport at kigge Qureshis artikler efter i sømmene. 

“Det var i kølvandet på den sag, at vi blev gjort opmærksomme på, at der var mere at komme efter. Det tog ikke ret lang tid, under fem minutter med en google-søgning, at se, at her var noget, som ikke så godt ud,” Kim Mikkelsen fra TV3 Sport ifølge TV 2.

Den fyrede journalist erkender selv, at der har været et problem, men mener dog ikke, at han er så slem, som han nu bliver fremstillet.

“Som Ekstra Bladet har kommunikeret ud, så er jeg stoppet på avisen. Det handler i bund og grund om, at jeg på fem udenlandske journalistkilder ud fra ca. 50-60  indvilligede i at bruge pseudonymer på dem, når de blev citeret, fordi de primært på Barcelona var bange for at få lukket deres adgang til klubben. Jeg har ikke brugt varedeklaration på det, og det var naturligvis ikke i orden. Jeg skulle have gjort det tydeligere eller blot gjort dem anonyme,” skriver han på Twitter.

Den nu arbejdsløse sportsjournalist har tidligere skrevet for BT.  





Dagens Mening
Skal du spille Fuld plade næste lørdag på TV2?

Ja, helt sikkert
Måske
Nej, det sker ikke

Del på Facebook


TV Menu TVguide.dk Information RSS Min TVGuide
 HD TV
 Film i dag
 Sport i dag
 TV nu
 Hjælp
 Om TVguide.dk
 Kontakt os
 Annoncering & Medieinformation

  Film

  Nyheder

  TVnu
  Log ind
  Opret bruger
  Glemt password?