En hjemmeside har brugt Anne Laxholms i en reklame for antirynkeprodukter mod hendes vilje, og nu advarer Vild med dans-dommerne mod reklamen.
Anne Laxholm er blevet misbrugt i en rynkereklame
”Jeg er 66, men ser ud, som om jeg er 39, takket være ingredienserne i Perlelux”
Det påstår en hjemmeside, der reklamerer for antirynkecremer for mærket Perlelux at Anne Laxholm skulle have sagt.
På hjemmesiden ses to billeder af Laxholm, der også skulle have ustaltt: ”Jeg så 10 år yngre ud på bogstaveligt et par uger! Dr. Oz har reddet min karriere!”
Problemet er bare, at Anne Laxholm har aldrig brugt rynkecremen eller sagt ja til at medvirke i reklamen.
”Jeg har det ikke godt med, at de sværter mit navn til. Jeg har det dårligt over, hvis nogen har købt produkterne på grund af mit billede. Det er ikke okay”, siger Anne Laxholm til TV2.dk
Hjemmesiden reklamerer på Facebook, og det var her, at en kvinde blev opmærksom på reklamen og derefter kontaktede den populære Vild med dans-dommer.
”Jeg er ikke selv på Facebook, men jeg får at vide, at reklamen eksisterer. Da jeg kommer over i vores studie senere samme aften, hører jeg fra andre, at de også har set den”, fortæller Anne Laxholm.
Anne Laxholm vil have sit billede fjernet fra reklamen og undersøger nu, hvordan hun skal gå videre med sagen.
Hun er bestemt ikke den eneste danske kendis, der er blevet brugt i en reklame uden at være klar over det. Kronprinsesse Mary, Cecilie Frøkjær, Caroline Wozniacki, Medina, Claudia Rex, Mascha Vang og Lene Maria Christensen har også været udsat for at medvirke ufrivilligt i reklamer