turist i Bourgogne
At rejse er at leve! Og det skal vi i denne udgave af ”Sommer i glasset”. Vi har før lavet et program om, hvad det vil sige at være turist i Bordeaux.
Det har givet rigtig mange positive tilbagemeldinger, så derfor får I nu inspiration til en af Ib Bergkjærs andre favorit-destinationer.
Vi skal i denne udsendelse beskæftige os med den besnærende strækning, der går fra Dijon i nord til Macon i syd - en strækning på ca.
125 km i det østlige Frankrig, benævnt Bourgogne.
Man taler om Cote D´Or - de gyldne skråninger. Måske refererer det til alt det guld som producenterne tjener i disse år, eller måske er der tale om det smukke farvespil, der er i vinmarkerne i efteråret når årets høst er i hus, og farveskalaen netop skifter fra grønt til brunt og siden gyldent.
Ib Bergkjær er i Bourgogne mindst 3-4 gange om året og har endda også haft held med at overtale sin kone til at ferien også henlægges til denne region.
Der venter jer nogle af de mest fantastiske oplevelser i Bourgogne - Se selv, i ”Sommer i glasset”, her på dk4. Rigtig god sommer!
Nem og lækker grillmad
Se opskriften her